4. – 8.klases skolēni līdzdarbojās Liepājas teātra mācību stundā ,,Kā top izrāde?”.
Tā kā teātra mākslas stundas ir jauns mācību priekšmets 5.un 7.klasē, tad skolēniem bija iespēja ieskatīties, kas notiek teātra izrādes veidošanas procesā, vietā, kur tā top.
Mācībizrāde bija veidota kā performatīva tiešsaistes nodarbība, kuras galvenais mērķis bija atraktīvā un saistošā formātā parādīt jauniešiem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu.
Teātris ir vienots organisms, kurā katras profesijas pārstāvis – sākot no skatuves tehniskajiem darbiniekiem, grāmatvežiem, butaforiem un beidzot ar direktoru, ir neatņemama sa-stāvdaļa, lai teātra brīnums un izrāde varētu tapt un nonākt skatītāju rokās. Turklāt labs teātris mūs izaicina fantazēt par tādu pasauli, kādā mēs vēlētos dzīvot – tas rosina iztēli, liek emocionāli pieslēgties stāstam, kas risinās uz skatuves un pārvarēt katram savu personisko dzīvi.
Lai kļūtu par kvalificētu aktieri, 4 gadi ir jāmācās augstskolā.
Skolēni arī uzzināja, kā tiek pieņemts lēmums kļūt par aktieri – mērķtiecīgi, jau ne bērnības, vai nejauši, piemēram, tāpēc ka patīk meitenes.
Skolēni saskatīja jau arī mācīto teātra mākslas stundās – kā nospēlēt etīdi, kā veidot ticamu bezpriekšmeta stāstu, kā labāk parādīt novērojumu etīdi, kā uz skatuves izspēlēt kautiņu.
No idejas līdz izrādei var paiet 2 gadi, kad režisors ar palīgiem izveido savu komandu un īsteno iecerēto. Un tik daudz profesiju, kuras apgūstot, var strādāt teātrī”režisors, scenogrāfs, kostīmu mākslinieks, komponists, horeogrāfs, grima mākslinieks, operatots, skaņas mākslinieks un operators, galdnieki, šuvējas, metāla mākslinieki, ģērbējas, frizieri, butafori, rekvizitori.
Lūk, 8.klases skolēnu, kas teātra mākslu pagājušajā mācību gadā apguva aiz datoru ekrāniem, vērtējumi par redzēto:
- Aktieris neko nedrīkst lasīt, viss jāzina no galvas.
- Izrādēs ir tik daudz neīstu priekšmetu!
- Izbrīnīja, ka ir tik daudz profesiju cilvēku, kas strādā pie vienas izrādes.
- Lugas teksts katru dienu ir jāmācās divus, trīs mēnešus.
- Ēdiens, kas atrodas uz skatuves galda ir neīsts, ja vien tas sktierim nav jāēd.
- Ja kādam aizmirstas teksts, tad citi aktieri mēģina palīdzēt vai improvizē.
- Meikaps pirms izrādes jāveido 2 stundas
Skolēnu viedokļus apkopoja skolotāja Elita Pakalne
4. – 8.klases skolēni 20. aprīlī līdzdarbojās Liepājas teātra mācību stundā ,,Kā top izrāde?”.
Tā kā teātra mākslas stundas ir jauns mācību priekšmets 5.un 7.klasē, tad skolēniem bija iespēja ieskatīties, kas notiek teātra izrādes veidošanas procesā, vietā, kur tā top.
Mācībizrāde bija veidota kā performatīva tiešsaistes nodarbība, kuras galvenais mērķis bija atraktīvā un saistošā formātā parādīt jauniešiem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu.
Teātris ir vienots organisms, kurā katras profesijas pārstāvis – sākot no skatuves tehniskajiem darbiniekiem, grāmatvežiem, butaforiem un beidzot ar direktoru, ir neatņemama sa-stāvdaļa, lai teātra brīnums un izrāde varētu tapt un nonākt skatītāju rokās. Turklāt labs teātris mūs izaicina fantazēt par tādu pasauli, kādā mēs vēlētos dzīvot – tas rosina iztēli, liek emocionāli pieslēgties stāstam, kas risinās uz skatuves un pārvarēt katram savu personisko dzīvi.
Lai kļūtu par kvalificētu aktieri, 4 gadi ir jāmācās augstskolā.
Skolēni arī uzzināja, kā tiek pieņemts lēmums kļūt par aktieri – mērķtiecīgi, jau ne bērnības, vai nejauši, piemēram, tāpēc ka patīk meitenes.
Skolēni saskatīja jau arī mācīto teātra mākslas stundās – kā nospēlēt etīdi, kā veidot ticamu bezpriekšmeta stāstu, kā labāk parādīt novērojumu etīdi, kā uz skatuves izspēlēt kautiņu.
No idejas līdz izrādei var paiet 2 gadi, kad režisors ar palīgiem izveido savu komandu un īsteno iecerēto. Un tik daudz profesiju, kuras apgūstot, var strādāt teātrī”režisors, scenogrāfs, kostīmu mākslinieks, komponists, horeogrāfs, grima mākslinieks, operatots, skaņas mākslinieks un operators, galdnieki, šuvējas, metāla mākslinieki, ģērbējas, frizieri, butafori, rekvizitori.
Lūk, 8.klases skolēnu, kas teātra mākslu pagājušajā mācību gadā apguva aiz datoru ekrāniem, vērtējumi par redzēto:
- Aktieris neko nedrīkst lasīt, viss jāzina no galvas.
- Izrādēs ir tik daudz neīstu priekšmetu!
- Izbrīnīja, ka ir tik daudz profesiju cilvēku, kas strādā pie vienas izrādes.
- Lugas teksts katru dienu ir jāmācās divus, trīs mēnešus.
- Ēdiens, kas atrodas uz skatuves galda ir neīsts, ja vien tas sktierim nav jāēd.
- Ja kādam aizmirstas teksts, tad citi aktieri mēģina palīdzēt vai improvizē.
- Meikaps pirms izrādes jāveido 2 stundas
Skolēnu viedokļus apkopoja skolotāja Elita Pakalne